Рубрики

» » ДНК банана і людини: порівняння, схожість і відмінності, цікаві факти

ДНК банана і людини: порівняння, схожість і відмінності, цікаві факти

Людський організм унікальний і до кінця не вивчений. Вчені постійно розповідають щось нове про нашому організмі, причому, деякі факти просто неймовірні. Тривалий час прихильники теорії еволюції вважали, що ДНК людини і мавпи розрізняються лише на один відсоток. Але після проведених тестів виявилося, що цей показник вищий – п'ять відсотків. Останнім часом вчені ведуть активні пошуки схожих за генотипом тварин, рослин, навіть порівняли ДКН банана і людини. Результати досліджень були несподіваними.

Ми ті, хто ми є

Наше тіло складається з трьох мільярдів генетичних блоків. Саме вони роблять нас тими, хто ми є. З цього безліч базових пар мала дещиця робить кожну людину унікальними і на 99.9% генетично близькими один одному.

Не так давно вчений Р. Сабатіні показав, скільки сторінок займає розшифрований генетичний код людини – вийшло 262 тис. сторінок. І лише близько п'ятисот сторінок містять унікальний код.

Носій інформації або ДНК-шифрування

Не так давно вчені приголомшили світ новиною про те, що ДНК банана і людини схожі, але ж ми бачимо, що між нами ніякої схожості немає. Чому так? ДНК – макромолекула, яка відповідальна за збереження і передачу поколінням спадкової інформації. У ній може міститися до 80 тисяч генів. Причому передача інформації може проявлятися у вигляді подібності у зовнішньому вигляді, психологічно або ж не мати взагалі ніяких аналогій, але таке явище спостерігається рідко. Передається інформація в клітці представляє собою унікальне поєднання деяких зовнішніх ознак, може нести загальні схеми розвитку, принципи роботи організму. ДНК – носій інформації, яка може бути змінена в процесі еволюції. Спостерігаючи будова, збереження інформації, можливість передачі інформації з одного покоління в інше, вчені помітили етапність, хоча в деяких випадках подібні зміни відбуваються як скачок.

Види поступово змінюються, використовувані якості посилюються, а менш використовувані – атрофуються і з часом повністю пропадають.

Всі люди - банани

Клітина – велика биоструктура. Схожість ДНК банана і людини змінює світогляд, адже наші клітини і цито банана схожі на 50%. Такі знання дозволяють вченим розробляти нові медичні препарати. Наприклад, можна створювати рослини, які будуть виробляти медичні білки – так звані «їстівні» вакцини. Наприклад, можна було б розробити морква, яка працювала б як вакцина, що захищає від грипу або інших захворювань. Інший напрямок отриманих знань про схожість ДНК людини і банана, робота з іншими рослинами, дозволяє розробляти щадні екотехнології. Зараз вчені можуть чинити вплив на генну структуру рослин, вбудовуючи їм гени тварин, людей, де вони цілком нормально функціонують. Адже все у світі побудовано на одному і тому же принципі: ДКН-РНК-білок.

Організм людини – справжня загадка

Інтерес вчених викликає не тільки те, що співпадають ДНК банана і людини, але і інші неймовірні факти. Наприклад:
  • Якщо розмотати всі кровоносні судини людського організму, то можна двічі обгорнути ними Землю. Довжина всіх судин – близько сотні тисяч кілометрів. Причому на кожен кілограм ваги формується до десяти кілометрів судин.
  • По тілу кров пробігає відстань в 20 тисяч кілометрів.
  • Нервові імпульси біжать по тілу зі швидкістю понад 410 кілометрів на годину.
  • Кожну секунду організм формує близько 20 мільйонів нових клітин, причому 90 відсотків з них – клітини, що мають нелюдське походження.
  • В крові людини є золото, але це не означає, що ми «золоті». Щоб отримати вісім грам дорогоцінного металу, необхідна кров сорока чоловік.
  • Плач допомагає зняти стрес, сум, гнів, але не кожен вид сліз однаковий за своєю структурою. Вчені провели вивчення сліз і прийшли до висновку, що сльози горя, радості і інших видів мають різну структуру.
  • Нещодавнє відкриття вчених шокувало. Вони виявили, що ДНК людини і банана співпадають на 50 відсотків. Для порівняння: з мавпою наше ДНК збігається всього на 95%. Рослинний і тваринний світ в процесі еволюції розійшлися півтора мільярда років тому, але до цих пір багато гени схожі між собою. Так, має місце схожість ДНК людини і банана, і шимпанзе.
    Вчені з кембриджського університету провели ряд тестів з виявлення схожих з людиною видів тварин. В результаті перевірок перше місце за подібністю з нами займає курка, а на другому – крокодил.

Ми схожі на шимпанзе

Те, на скільки збігається ДНК людини і банана, дивує. Не менш дивно доказ того, що ми і шимпанзе не такі близькі, як було прийнято вважати раніше. Був час, коли вчені говорили про те, що ми і мавпи схожі на 99%, але американський вчений Рой Бріттен довів, що ці відомості невірні, і наше схожість менше – 95%. Бріттен провів порівнянні базових пари ланцюжків ДНК людини і шимпанзе. В результаті досліджень йому вдалося виявити елементи, які не схожі. Біолог намагався знайти пояснення своєму відкриттю, з точки зору еволюції, але не зміг. Теорія еволюції взагалі під великим сумнівом, так як ні останків живих організмів, ні змін у видах не виявлено. Як показують розкопки земних пластів, кожен вид з'являвся раптово, і в тій формі, в якій він є, і немає ніяких "праотців", які б видозмінювалися в процесі еволюції.

ДНК несе код планети Земля

Між людиною та іншими живими організмами нашої планети є багато спільного. Приміром, за ДНК людина має 70% схожості з черв'яками. Але ж це не говорить про те, що ми - черв'яки, або що ми походимо від них. При вивченні генів ніякої еволюції не видно, а видно природна закономірність. Тіла тварин, рослин складаються з одних і тих же атомів, ми дихаємо одним і тим же повітрям, їмо одну і ту ж за структурою їжу. Таким чином, людина та інші представники фауни, деякі представники флори володіють схожими генетичними кодами, білками. Але це не говорить про те, що всі живі істоти, рослини на нашій планеті мають одні й ті ж коріння і змінилися під час еволюції. Адже в цьому разі не повинно було б залишитися інших видів, всі тварини і рослини з однаковим кодом повинні були б бути однаковими.
    59